Odata cu incetarea starii de alerta, angajatii care au au fost obligati sa lucreze de acasa in timpul pandemiei se vor intoarce la birou.
Continuarea muncii de acasa nu mai este obligatorie, ci doar posibila, insa in anumite conditii, ca urmare a negocierii cu angajatorul.
Art. 5 alin (2) din Legea 81/2018 prevede elementele pe care contractul sau actul aditional de telemunca trebuie sa le cuprinda.
Acestea sunt:
• precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
• programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
• modalitatea in care va fi tinuta evidenta orelor de munca prestate in regim de telemunca;
• masurile pe care le ia angajatorul pentru ca angajatul in regim de telemunca sa poata lua legatura cu ceilalti angajati;
• conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
Pandemia ne-a aratat ca nu este necesar ca activitatea sa fie facuta intr-un loc specific pentru a avea succes, iar organizatiile vor trebui se adapteze si sa utilizeze acest instrument de lucru pentru eficientizarea activitatii lor.