Sunteți inculpat într-un dosar de urmărire penală?

images

Buletinul electronic

  • Home
  • Buletinul electronic
Buletinul electronic

Ministerul Afacerilor Interne a pus în dezbatere publică un proiect de act normativ ce propune numeroase modificări la Ordonanța 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.

 

Statul va fi cel care va suporta costul eliberării noilor cărți electronice de identitate, din fondurile alocale prin PNRR în acest scop.

 

În ceea ce privește adresa de domiciliu, ea va rămâne trecută pe cărțile de identitate simple, însă nu va mai fi trecută și pe verso-ul cărții electronice de identitate, ca în prezent. Adresa de domiciliu și respectiv de reședință vor fi, de asemenea, stocate pe cip-ul cărții electronice de identitate.

 

De la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cartea de identitate simplă și cartea electronică de identitate va fi eliberată:

 

  • cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0-2 ani;
  • cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 și 14 ani;
  • cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani;
  • cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
  • cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.

 

Cetățenii care nu vor buletin electronic pot opta pentru cartea de identitate simplă, însă aceștia nu vor putea să călătorească în afara țării fără pașaport. Doar buletinul cu cip va putea fi folosit ca act de călătorie, inclusiv în aeroporturile din Uniunea Europeană.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *