aprilie 14, 2025
Sunteți inculpat într-un dosar de urmărire penală?
SHRINKFLAȚIA reprezintă reducerea volumului sau greutății unui produs, cu menținerea prețului.
Pe 11 octombrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat intrarea în vigoare a unui ordin care stabilește obligația operatorilor economici care comercializează la raft produse destinate consumului în spații de vânzare de a informa consumatorii complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs prin reducerea volumului sau greutății acestora, având prezentarea, ambalajul, forma, dar fără a se limita la acestea, identice, în condițiile menținerii aceluiași preț.
Ordinul nu se aplică vânzărilor la distanță.
Odată cu implementarea măsurilor de plafonare a prețurilor la alimente și energie, unii comercianți au redus cantitățile produselor, menținând prețul neschimbat, fenomen cunoscut sub denumirea de shrinkflație. Această situație nu este specifică doar României, ci afectează și alte state.
„Reducerea gramajului, dar păstrarea prețului produselor reprezintă, de fapt, o scumpire mascată și o înșelare a clienților. O practică pe care, de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a ordinului emis de ANPC, niciun comerciant nu o va mai putea folosi! Așa cum am promis, protejăm puterea de cumpărare a românilor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare!”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu.
© Avocat Teodora Croitoru